onsdag 22 juli 2009

Här händer de grejer...

Jo de kan man säga, har nog inte riktigt hängt med själv. Tyvärr har de tagit bort bilderna på nätet på huset så de får vänta lite. Jag å maken började prata om Sahlbergs hus förr förra torsdagen å då visade de sig att vi bägge va intresserade av det. Så vi började kika upp lån med mera å en vecka senare har vi betalt handpenningen på huset haha snabba kast. Vi har vägt för å nackdelar med huset.

Fördelar:
#En alldeles egen stor tomt.
#Vi vill ha hus. Skulle ändå för eller senare köpa ett.
#Inte en massa att renovera på det.
#Inte överdrivet dyrare boende än det vi har nu.
#Ligger bra i skultorp. Allt finns runt omkring.
#Mamma å pappa bor 5 min därifrån.
#Bussen går 5 min därifrån.

Nackdelar:
#Jag å Hanna bor inte grannar längre =( Det e de värsta!
#Kalle tycker vi behöver en bil till.
#Att ha hus är ett arbete. De ska målas å pysslas (Fast jag tror att ja kommer att uppskatta det inom en snar framtid så då hamnar de på plussidan).
#Vi måste köpa en massa nya möbler. Skoj men dyrt.

Jag som aldrig skulle bli skultorps bo igen haha så gick det med det! Senast den 16 okt e de i alla fall inflyttning! Känns stort, spännande å som att en dröm går i uppfyllelse!

2 kommentarer:

ema sa...

men shit vad kul!! grattis passar väl här då men lyx att ha eget hus hur gott som helst ju!!

Sjöstrand sa...

Tackar =)