måndag 19 maj 2008

Tungt

Allt känns tungt just nu. Är ledsen för att det varit en massa otrevligheter i helgen...Ibland tror man att man är bättre vänner med folk än man e, fast o andra sidan kanske dom upplever desamma. Vet bara att det inte känns bra när folk endast kan se de ur deras perspektiv o inte frågar personen i fråga. Men sen i nästa andetag tänker jag att jag kanske oxå behöver jobba på att se saker med andra ögon. Alla behöver vi jobba på hur vi beter oss emot våra medmänniskor...Inte ta allt för givet och dra sina egna slutsatser. Att jag sedan fått höra att jag skulle ha sms bombat någon gör mig ledsen...skicka då inga svar. Man kan inte säga vad man vill o sen inte förvänta sig att personen vill veta hur man tänker eller få en chans att försvara sig. Man kan inte bara dra sin slutsats om saker o sen inte lyssna på vad den andra parten har att säga. De behöver vi alla jobba på.

Just nu orkar jag inte bry mig o jag tänker inte i fortsättningen säga varken de ena elle de andra...folk får tro va de vill om mig. Att ställa sig strid hela tiden gör inte saker bättre. Konstigt är oxå hur man kan se så olika på samma händelser. Inget av sätten att se på sakerna e säkert fel, för de e hur man känner o de kan man inte styra. Men man kan lära sig att försöka lyssna på personen istället för att döma. Man behöver inte tycka lika ens men att ändå respektera varandra o inte döma i förhand. Känner en tagg i mitt hjärta, undra när den ska försvinna?

Inga kommentarer: