torsdag 11 juni 2009

Sweden Rock Festival










Måndag: Slapp dag. Strålande sol så vi satt i solen hela dagen. Vi badade i havet, till å me jag som e en badkruka hihi

Tisdag: Fortsatt lugn dag. Satt mest på våra stolar i solen å gottade oss.

Onsdag: Var sämre väder men vi hade skoj ändå. Började bli fullt på campingen. Hade träffat en kille vid namn Rikard som spelade i ett ACDC cover band. De spelade på kvällen å de va helt okej. Kalle blev snorpackad å köpte sig en "snygg" cowboy hatt å ett Redneck bälte! Vet inte vad min make tänker med ibland haha

Torsdag: Festivalen drar igång på allvar. Drar till några vänner till Kalle på förmiddagen å drack öl med dom. Första bandet vi kikade på var Kaross. Var kanon skoj att bror å dom var nere =) Jag å Hanna blev lite väl dragna i vanlig ordning. Kikade på Volbeat, Floggin Molly (jag å Hanna dansade jävlar) å en liten stund på ZZ Top. Sen myste ja å Kalle i husvagnen!

Fredag: Började känna att festival liv i en vecka började ta utt sin rätt. Denna dag regnade det till å från hela dagen. Jag å Kalle gick omkring på festival området medans latmaskarna Hanna å Henrietta bara var vid husvagnen. Kikade på Lita Ford och Demon. Lita kunde kvittat då det mest var pinsamt. Tänk alla killar som dräglat till henne haha På kvällen tittade vi på Mötorhead å In Flames. Jädrar vilken spelning In Flames gjorde. Lätt den bästa jag sett med dom å under dessa festivaler. Kanske inte min favorit musik men de ska helt klart va nöjda. Sen träffade vi på Håkan som vi träffade förra året så då hamnade vi på Hårdrock disco. Coolt med en massa killar som står å spelar luftgitarr haha

Lördag: Fortsatt ganska sliten å längtade allt hem en del. Var sol igen men riktigt kallt. Kikade på Soilwork, Electric Boys, Immortal, Europe å Heaven and Hell. Soilwork var en riktigt bra spelning å Immortal var grejor de haha Så skoj att titta på miffon i pandamålning!

I det stora hela är jag kanon nöjd med dessa två festivaler men festival liv i 1 1/2 vecka sätter sina spår....nu e ja trött!

3 kommentarer:

Hanna sa...

vad duktig du är som uppdaterat allt.. får lite prestationsångest.. måste nog oxå.. snart =)

Anal Elf Kid sa...

Löjligt att vi var på samma festival i fyra dagar och såg ungefär samma band utan at springa på varandra :-(

Ewa sa...

Med tanke på att vi tydligen varit på alla konserter samtidigt så är det ett jävla under att vi missade varandra hela tiden. Jag träffade t o m en kille som sa att han träffat er tidigare. Jag hade SLUG-tröja och då blir man påhoppad av konstigt folk :)
Hmmm. Nu märkte jag att den anale sambon hade skrivit exakt samma sak. Nåja. Jag tycker oxå att det är löjligt :)