torsdag 7 januari 2010

Sjuk!

Nu sitter ja i soffan med laptopen på magen och mår skit. Ja är inte skapt för att vara hemma! Hatar att bara vara hemma å inte orka göra ett dyft. Vaknade i morse och klarade inte av att komma upp ur sängen utan det var bara att ringa och sjukanmäla sig. Nu fryser jag och har ont i magen, inte det minsta roligt. Av någon konstig anledning får jag ALLTID dåligt samvete då jag är sjuk, tänker på de stackarna på jobbet som får slita extra...inte bra att känna så för jag är inte en person som är hemma i onödan. Det är det värsta jag vet när folk är det. Vissa är så genomskinliga och man vet vilka som alltid sjukanmäler sig. Ja kommer inte ens ihåg sist jag var hemma.

Läste bästa Hannas inlägg om att hennes nyårslöfte var att göra allt lagom och inte stressa iväg. Detta fick mig att fundera. För det första skrattade jag åt hur lika jag å Hanna tänker hihi för det andra borde jag verkligen börja jobba med samma tanke. Jag är expert på att allt ska göras till 120 % och det på bekostnad av att jag inte alltid orkar med andra saker då. Det är ju bara att konstatera att det kommer man inte kunna göra på sikt för det orkar man inte. Jag har ju en hel del bollar i luften: Arbeta och plugga, detta blir ca 130% om jämnför med en arbetstjänst. Sen vill ja ju röra på mig, ha ett fint hem och repa och spela med bandet. Ja å vart tog tiden för vänner vägen? Jag har en förhoppning om att saker ska bli bättre så snart skolan är klar...

3 kommentarer:

Sara Björnberg sa...

Krya på dig!!!
Och javisst behöver du ta det lite varligare ;-)
Kram

Hanna sa...

hihi, ja kul att vi tänker lika.. får stötta varandra att inte stressa upp oss över alla måsten utan lära oss att prioritera bort sånt som faktiskt inte är livsviktigt! love you. puss

Lina sa...

Tänker på dig hjärtat! puss