måndag 22 mars 2010

Vänskap

Jag kan ibland fundera på vad vänskap innebär. Innebär det att ha samma åsikter och tankar om saker? Innebär det att alltid stötta varandra? Innebär det att alltid finnas där i vått och torrt? Eller är det bara en person att fördriva tiden med? Ibland ställs vänskapen på sin spets. Det finns vissa människor i mitt liv som alltid kommer att vara i mitt hjärta. Vi behöver inte prata på flera månader men ändå så betyder de otroligt mycket för mig. Vi kan ha meningsskillnader i olika situationer och tankar men ändå så berör den människan mig inombords. Ibland får man bara helt enkelt dra ett streck över vissa saker och fokusera på det som är nu. Det har jag bestämt mig för att göra alltid för de som är mina riktiga vänner!

Vill bara efter detta djupa hihi berätta att jag nu kan känna Pyret röra på sig =) En underbar känsla!! På torsdag är det ultraljud. Lite nervös men så jag längtar.

3 kommentarer:

Ameyo sa...

Vänskap är iaf inte att alltid ha lika tankar o ideer....
Tänk vad tråkigt o outvecklande det skulle vara.
Vänskap för mig är repsekt för varandra, stöd i det jobbiga o inte alltid medhårsstrykningar utan någon som säger den hårda sanningen ibland....när man behöver det.
Det är att bry sig om varandra, förlåta o gå vidare.

Typ som en kärleksrelation faktiskt :-D
En äkta vänskap ställer inte så många krav om måsten....det är ok att säga nej då.

Saknar dig sys!
Bestäm med gubben din när ni komemr hitåt :-D

Lela sa...

kan man inte kedjeröka o dricka te utan o slåss är det inte vänskap ;)

Hanna sa...

älskar dig vännen!