fredag 23 juli 2010

Neonatal




Allt är väldigt bra här på neonatal. Vi får all den hjälp med lilla Mila vi kan tänkas behöva. Det viktigaste just nu är att Mila klarar av att hålla värmen, kommer igång med ammningen och får sola bort sin gulsot hon fått. Denna veckan har varit omtumlande. Ena studen är jag världens lyckligaste för att sedan bli helt förkrossat ledsen. Jag har funderat mycket på varför jag födde för tidigt. Det kommer inte finnas svar på det och jag får vara glad för att hon stannade så pass länge hon gjorde i magen! Nu vet jag att det slutade väl med blödningen vilket känns otroligt skönt. Vi är lyckligt lottade att allt gick bra!


Mila blir duktigare på att amma för varje dag som går och hon håller värmen bättre och bättre. Hon kommer att få sola tills imorgon för att få bort gulsoten. Sen har dom pratat om att så länge allt flyter på i den riktning det gör nu får vi komma hem för neo vård i hemmet ibörjan av nästa vecka. Vi hoppas på det nu. Dagarna här flyter på snabbt då vi har fullt upp med att sondmata, pumpa mjölk och ammningsträna. Man hinner knappt återhämta sig emellan. Ja och Kalle går omkring som zombies känns det som. Men jag hade gjort om allt denna resan inneburit hur många gånger som helst för att få ha min underbara Mila hos mig!! Hon är den finaste!! Älskar min dotter så ofantligt mycket!!

5 kommentarer:

Maria sa...

Låter superbra tycker jag! Skönt att det går frammåt som det ska!
På dessa bilderna tycker jag hon är lik pappa Kalle :) Supersöt liten tös!
Läste även förlossningsberättelsen, vilket jag tycker är bra. Ska läsa fler när ja kan slappna av lite bättre efter flytt och allt..

Lina Lundberg sa...

Oj ANNA jag tyckte lill gumman var lik sin far på första bilden, pappas flicka blir det nog allt! På andra bilden tyckte jag det var mer Knutas familjen, gulligt det där att man hittar så många sidor på bebisen. Jätte kul att du lagt ut bilder på lilla pluttisen så man får se henne ;) Jag längtar massor tills vi får våran bebis nu. Helt underbart att bli mamma och kärleken till ditt barn kommer alltid förundra dig, helt plötsligt så finns inget så viktigt som just hon. Njut av bebistiden och allt det nya och ta många bilder. Vi var oxå zombies så vi vet hur det är Längre fram är det roligt att prata om den tiden ;) puss.

Anonym sa...

hon är så fin lilla Mila, längtar efter o få träffa henne när vi kommit hem! Ta hand om er o njut av tiden.. Love u.. Pöss åsa

Lela sa...

snuttrompan! <3<3

Crowfoot sa...

Lilla Stumpan va fin hon är! Måste instämma i att hon är en verkligt bra mix av Kalle och Knutasbebis! Hoppas allt går bra så ni får komma hem imorgon. Kram