torsdag 12 augusti 2010

Tiden bara rusar


Jag har verkligen inte hunnit sitta här å skriva, eller ja har helt enkelt prioriterat min dotter före detta. Dagarna flyter på här å består i att amma, byta blöja, mysa å ha besök. Mila växer å frodas och vägde förra fredagen, den 6/8, 3085 gram och var 50 cm lång. Jag tror att hon nu har gått upp ytterligare. Hon äter å äter. Nätterna funkar hyfsat men Mila äter varannan timme så jag har lite av en trött huva på mig mest hela tiden haha men de e det värt. Amningen funkar bra, den ena bröstvårtan har trasslat lite med sår å så men det verkar ha börjat rätta sig till. Måste säga att jag uppskattar att kunna amma!

Mila har haft lite magknip med men vi tror att det börjat lugna sig. Hon får nu Sempers magdroppar. Det enda ja oroar mig för nu är att hon på söndag, när hon är en månad gammal, ska börja med Niferex droppar... järn är ju inte så snällt mot magen. Detta ska hon äta i 6 månader å likaså Protovit droppar (istället för AD droppar) då hon är för tidigt född.

Annars målar Kalle huset medans ja har hand om vår dotter. Jädra skit väder dock så de blir målat typ varannan dag här. Vi vill bara bli klara med skiten nu! Kalle är i alla fall hemma tills mitten av september =) Underbart mysigt att kunna vara hemma hela familjen!

Inga kommentarer: