måndag 20 september 2010

Jag skäms...

Idag är en sorgens dag. Hur kan svenska folket rösta in Sverigedemokraterna i riksdagen?! Hur kan svenska folket rösta på alliansen efter alla dessa stackars människor som dom satt utanför systemet?! Jag mår dåligt över människors egoism. Det är klart att det absolut värsta är att SD hamna i riksdagen men jag fattar inte hur alliansen kunde lyckas igen heller. Vart tog människors godhet vägen? Hur kan du som röstat fram moderaterna påstå dig ha en god människosyn då t.ex. cancersjuka blir utan ersättning. Arbetslösheten har inte minskat! De enda som hänt är att de istället får gå på socialbidrag för A-kassa. Jag tror att de allra flesta vill jobba i vårt samhälle, de få som utnyttjar systemet har förstört för otroligt många som faktiskt inte får något jobb. Vi som har arbete borde istället ta vårt ansvar och hjälpa de som inte har haft turen att få ett arbete!

SD i riksdagen säger en hel del om hur folk är funtade. Jag vill inte ha med nån som röstat in dem i riksdagen att göra! Hur kan man anse att människor hellre ska dö i sitt land än att hjälpa dem? Förstår ens de som röstat på detta parti vad de står för? De tror inte jag! Jag håller med om att vi måste ta en diskussion kring vår invandringspolitik då man kan få stanna på asyl allt för länge i Sverige. Men anledningen till att jag tycker det är för att dessa människor lider otroligt av ovissheten. Får jag stanna i Sverige eller inte?

Hur kan Maud stå och påstå att Rut avdraget leder till en karriär möjlighet för kvinnor? När blev städning m,m ett status yrke? Alla kan ju omöjligt starta egna företag och vara sin egna chef. Jag skäms! Vi kommer INTE att bli mer jämställda av detta.

Jag tar avstånd ifrån den regering vi fått. Jag tycker inte att arbete eller inte, eller att svart eller vit ska spela nån roll! Alla har samma värde och vi måste hjälpa varandra!

Jag undrar nu hur mitt jobb kommer att ta form. Göran Hägglund påstod att psykiatrin fått ökade resurser under deras regering och jag undrar vart tog dom pengarna vägen? Inget vi sett i alla fall. Stackars mina patienter som redan är utsatta. Hur ska de klara av dessa kalla högervindar som blåser in över Sverige. Jag vill inte att sjukvården ska styras av sin plånbok utan av att vi alla har samma värde!

Idag är en sorgens dag och jag mår fruktansvärt dåligt över detta resultat. Vart är mänskligheten på väg? Finns det ingen godhet kvar? Jag hoppas att ni som röstat fram denna regering blir sjuka eller arbetslösa så att ni får känna på eran egoistiska politik. Detta kanske kan få er att vakna upp... Vi alla vill att Sverige ska styras olika men ska inte människors lika värde ligga till grund? Vare sig jag är egen företagare eller arbetslös.

Ny tag måste tas och vi som har kvar vår mänsklighet måste nu samla oss och hjälpa varandra för att klara av dessa 4 år av kaos för de svaga. Jag lider med er alla som hamnat utanför och ska göra så gott ja kan för att hjälpa er!

1 kommentar:

Unknown sa...

Word Anna! Vi från ransberg har exakt samma värderingar som du och Kalle !
Jag hoppas att dessa 4 år går fort och alla som röstat på Alliansen och deras ego politik på något sätt drabbas av eget verk!

Stora kramar Daaz & Anna