torsdag 29 december 2011

Nytt upplägg

Jag knåpar och funderar en del på vilket träningsupplägg jag ska köra tills Olgas pass kommer. Jag kommer att få det först den 24 jan för de första två veckorna ligger fokus på kost med henne. Jag har bestämt mig för att fortsätta att köra tung styrka dessa 3 veckor de blir innan passet från henne kommer. Har kikat runt och hittade detta upplägget på en sida, har ändrat lite från de ursprungliga dock då jag tränar hemma. Vill använda min skivstång nu när jag väl fått den oxå =D



Pass 1 Bröst, axlar och triceps.

1. Bänkpress med skivstång.
2. Militärpress med skivstång.
3. Flyes liggandes på bänk med hantlar.
4. Hantel lyft åt sidan.
5. Enarms hantelpress ovanför huvudet för triceps.
6. Smal bänkpress med skivstång.
7. Ryskvridning med boll mellan benen. Ben sida till sida.
8. Gå upp och ned planka.

Pass 2 Ben och vader.

1. Djupa Knäböj med skivstång.
2. Utfall åt sidan med hantlar.
3. Höftlyft med 1 ben utsträckt.
4. Utfall med 1 ben på bänk med hantlar.
5.Benspark med pilatesboll mot väggen.
6. Stående vadpress med hantlar.
7. Boll mellan fötterna och sedan med raka ben mot golvet. Vänd precis ovanför golvet och tillbaka upp.
8. Grodan.

Pass 3 Rygg och biceps.

1. Skivstångsrodd.
2. Marklyft med skivstång.
3. Hantelrodd på bänk.
4. Ryggresning med vikt på golvet. Armarna rakt fram med en vikt.
5. TRX "latsdrag".
6. Skivstångscurl.
7. Hantelcurl.
8. Fällkniven på pilatesboll.
9. Planka, "vippa" fram och tillbaka över armarna.

Har tänkt att köra reps på 8-10 x 3. Vila mellan varje får max vara 30 sek. Kommer att ta tiden på detta så att jag inte slappar för länge! Har nog tänkt att köra styrka måndag, onsdag och fredag. Sen ska två intervall pass cardio göras varje vecka. Dessa med lite olika intervall upplägg. Likaså ska ett yoga pass i veckan genomföras, promenader 30 min dagligen samt plankor alla dagar. Hmmm jag får nog fundera lite till innan jag spikar detta upplägg men jag tror de lutar åt detta då jag vill köra tung styrka ett tag till =D

Inga kommentarer: