tisdag 7 maj 2013

Vecka 22!!

Igår gick vi in i vecka 22. Trots sjukskrivning går tiden fort denna graviditet. 
Var hos läkaren igår. Det gick bra. Tappen är inte påverkad som det verkar ännu men i och med att det gick fort vid förra graviditeten så blev de fortsatt sjukskrivning till den 3/6. Men sen kan de vara så att jag måste prova att arbeta 25%. Måste kika med chefen vad hon kan erbjuda mig att göra. Detta är ju dock osäkert och beror helt på hur jag mår och hur tappen ser ut vid nästa besök. Jaja viktigt att försöka ta en dag i taget men detta stressar mig. Läkaren menar på att om jag inte provar att arbeta kan försäkringskassan bråka med mig. Jädra system vi har, ja menar en graviditet är väl för sjutton övergående?! Skulle jag får tidigt för att de strular kommer jag aldrig förlåta vårt system. Men framtiden vet jag inget om utan nu får ja först ta dessa 4 veckor sjukskrivning till jag fått och sen får vi se då vart ja befinner mig. MEN viktigast är att liten stannar i magen!!

Inga kommentarer: