torsdag 30 maj 2013

Med och motgångar!!

Vissa saker rör ibland upp mina känslor. Jag vill inte behöva känna att jag ska behöva försvara min sjukskrivning och att min kropp inte funkar. Jag mår dåligt som det är över att jag inte kan vara normalt gravid. Jag klandrar min kropp ofta för att den inte fixar detta. Ibland av människor runt omkring kommer de så glidningar om hur mycket jag har eller inte har min dotter. Försöker slå bort mitt dåliga samvete! Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde ha henne hela dagar med mig eller att jag faktiskt kunde vara på jobbet som vanligt men det går inte nu... Igår va de en skit dag. Mycket sammandragningar som gjorde ont och jag hade svårt att köra bilen hem från jobbet. Men jag hade en tid till Mvc och de lugnade sig så idag har jag vilat. Mycket bättre idag! Igår var de mycket oro och ledsamhet. Tankar på hur i helvete jag ska fixa detta ploppar upp blandat med stor oro inför hur de skulle gå med barnet.

I övrigt har jag mina sammandragningar men de är konstanta och gör inte ont. Var hela 2 veckor sen jag blev helt liggande som igår. Tror jag lär mig också vad som gör som värre vilket leder till att jag kan förhindra det mer än innan. Att jobba 25 % är positivt för mig då jag får lufta hjärnan lite. 

Träningen då? Jo jag styrketränar lätt och kör yoga. Glad så länge jag kan göra nått alls!! Bäckenbottens träning gör jag e klart!! 
En carving denna graviditet!! :D

2 kommentarer:

Candra sa...

Vet du vad, både du och jag har levt och upplevt saker som gör detta till en ganska liten sak. Du borde snarare koncentrera dig på det som gör dig glad och välmående och jag förstår att du mer än gärna vill ha en normal graviditet men jag tycker faktiskt att du gör det bästa du kan av det du har och fått och mer kan du inte göra. Försök att strunta i dessa oförstående människor, svårt men det kan vara värt att försöka och det är bara knappt halva tiden kvar. Du fixar detta galant precis som du gjorde med Mila och dessutom bättre den här gången då du faktiskt orkar med att jobba 25%. Jag tycker att det är starkt jobbat och inget som du ska behöva skämmas för. Hade jag kunnat hade jag gett dig min graviditet, jag jobbade fram till 2 dagar innan Dexter behagade komma ut.
Kram till er alla 4

Sjöstrand sa...

Tack Candra!! Dina ord värmer :D massa kramar