måndag 31 oktober 2011

Förvånad!

Ibland blir man bevisad motsatsen mot vad man tror. Härom veckan satt jag och tittade igenom olika telefonbolag för att hitta det billigaste abonnemanget till min Iphone 4s som jag tänkt beställa. Jag valde tele2 då jag jämförde tele2 och telenor och kom fram till att tele2 blev billigast för mig. MEN idag skulle jag ringa och kontrollera med Tele2 igen så att de hämtar mitt nummer från Tre så snart jag har sagt upp det nästa vecka och då visar det sig att de har makulerat allt då de inte kunnat flytta abonnemanget på stört! Idioter! Jag sa ju till dom att jag har bindningstid kvar på Tre tills den 10/11. Så då blev jag så arg att jag absolut INTE ville teckna ett nytt avtal med dom. Tre var jag också arg på då jag stått i telefon kö hur länge som helst för att ens komma i kontakt med dom plus att deras abonnemang blir dyrare för mig hur som. Så då tänkte jag att jag ska minnsann kolla upp vad Telia tar trots att jag hela tiden trott att dom är dyrast! Titta inte ens upp dom innan jag valde först. MEN dom är billigast!! =D Jag får telefon, 1000 fria sms/mms, 1000 fria samtalsminuter och 5 GB surf för 449 kr. Sen är det en pott kvar på 299 kr så öppningsavgiften 99 öre på samtal går in i det plus att skulle jag använda telefonen mer så har jag pengar där ju. Sen som kryddan på moset får jag spotify i tolv månader! Så jag hade fått betala ca 570 kr på tele2 för telefon plus spotify och nu landar jag på 449 kr för allt plus att jag får mer surf och en pott som säkerhet i botten! Så nu är jag glad! På torsdag gör jag slut med Tre och flyttar telia. Tack Tele2 för att ni klanta till allt för nu slapp jag er haha. Jag är motbevisad av Telia och det känns toppen!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Totte har oxå bytt till Telia från Telenor.. Man trodde absolut inte att det skulle vara billigast.. Om ett år typ när mitt ABB. Går ut ska jag oxå byta till Telia!
Kram emma