måndag 29 augusti 2011

Nu så...

kan jag berätta vad jag funderat på ett par veckor. Jag hittade en knöl i mitt högra bröst härom veckan. Lät det gå ytterligare en vecka men den ville inte fösvinna. Ringde vårdcentralen och fick tid fyra dagar senare. Läkaren skickade en remiss för mammografi. Idag har jag äntligen varit å gjort undersökningen 2 veckor efter första samtalet till vårdcentralen. Mammografin gick helt okej och sedan gjorde de ett ultraljud. Kom var ur börstet under mammografin och jag blev livrädd MEN det var "bara" var från en ofarlig cysta som finns i det högra bröstet. Så skönt att kunna få beskedet så snart och jag är inte dödligt sjuk!! Har verkligen varit en berg å dal bana i hur ja mått sen allt uppdagades. Har snurrat många tankar i huvudet kring att det kanske var cancer. Sen kan ja verkligen tycka att det inte ska ta två veckor för att få veta. Det skulle kunna gå och effektivisera så mycket mer! Vilket besked jag än fått idag så hade jag i alla fall vetat om vad jag har att förhålla mig till, att slippa ovissheten. Så nu ska jag söka igen om cystan blir större och börjar ömma för då får dom eventuellt tömma den. Så nu vill jag uppmana till alla jag känner: Kontrollera era bröst ibland för man vet aldrig!!

Så nu ska jag verkligen NJUTA av mitt liv! För jag älskar det och vill bara fylla det med kärlek och saker som betyder nåt <3

Efter det glada beskedet imorse var det dags för mig och Mila att bege oss till dagis. Mila verkade trivas på direkten. Tror att det kommer bli toppen bra och de känns verkligen som ett bra ställe där man ser till barnens bästa! Inskolningen kommer att ske i lugnt tempo, vilket passar oss utmärkt! =D Så imorgon gäller det igen!! Nu ska jag ta tillvara på denna dag för den kommer inte igen!!

3 kommentarer:

Emma sa...

Men fy fan va obehagligt!
E glad att det "bara" var en cysta...Shit!
Kram

Sjöstrand sa...

Ja usch de har vart tufft men nu är de grejt istället =D Man kanske behöver skakas om ibland för att uppskatta allt man har!! Kramar!!

LINA LUNDBERG MammaLivet på landet sa...

Så glad för din skull vännen! puss