fredag 4 juni 2010

Denna dag!

Det har verkligen lugnat sig idag. Är obeskrivligt glad över detta. Har idag kunnat sitta upp utan det kör hela tiden. När ja ställer mig upp kommer dom fortfarande genast men en släppte till och med utan att jag var tvungen att lägga mig ner. Så det känns helt klart som jag är på väg åt rätt håll. Nu gäller det bara att jag förstår att jag måste ta de lugnare så kanske ja i sommar kan röra mig hyfsat obehindrat. Skönt! Prata med min barnmorska idag men och hon tycker inte jag ska tillbaka till arbetet. De hade ingen läkartid på MVC att ge mig innan onsdag när jag måste ha ett intyg så jag ska gå via vårdcentralen ville hon. Ska där hänvisa till MVC och att det finns risk för förtidsbörd om jag återgår i arbete. Kontaktade vårdcentralen och de meddelade att jag får återkomma på tisdag så får jag en akut tid till en läkare. Om detta strular ska ja bara hänvisa till MVC.

Så det jag måste jobba med nu är att acceptera att läget är som det är och köpa läget med att min barnmorska inte tycker jag ska gå tillbaka till mitt arbete. Kan nog låta löjligt i många öron men för de som känner mig så vet ni att jag älskar att ha saker å göra. Detta blir en total omställning för mig. Nu tänker jag bara njuta av det klingat av till det bättre!!

Inga kommentarer: