onsdag 2 juni 2010

Sammandragningar!

Var hos barnmorskan igår å allt såg bra ut och jag har växt en massa precis som ja trodde. Hur som när hon väl skulle mäta magen hade ja en sammandragning så att magen var stenhård, denna släppte å vi prata inte mer om det. Sen när ja kom hem fortsatte detta till å från. Det släppte när ja la mig å vilade. Ringde mamma för att kika hur man ska agera. Hon meddelade att om det släpper när ja vilar å inte har mer än 10-15 per dag så är det ingen fara. Det brukar hjälpa att vila i några dagar. Hur som åkte ja till jobbet idag i tron att nu är det okej. Men när kl var bara 10 hade ja haft 5 st sammandragningar å sätta sig å slappa på mitt jobb är inte det enklaste. Så till sist bestämde ja mig för att åka hem å vila i två dagar för att se vart det tar vägen. Nu har ja sovit en timme å de känns redan bättre. Hoppas att det räcker med dessa två dagar å att allt blir bra. Mamma trodde de när ja prata med henne då det inte är fullt ovanligt att uppleva sammandragningar i vecka 28 som ja e nu. Men Pyret du ska inte komma ut än!! Får vänta!!

Ja ska läsa i min bok å bara ta de lugnt nu då. Kalle lova att vi ska köpa utemöbler idag så att jag åtminstone kan sitta ute i solen imorgon =)

1 kommentar:

Ameyo sa...

Det är nog ingen fara gumman!
Jag har haft massor med sammandragningar med bägge....
Det är liksom inte likställt med en riktig värk ;-)
Det kommer du känna sen haha
The real thing vet man att det är liksom, när det kommer.

Kram på sig!