torsdag 3 juni 2010

Förlossningen första besöket

Det gav inte med sig igår utan ökade snarare i styrka med sammandragningarna. Så kl 21:30 bar det av till förlossningen för att se upp det. CTG kurvan såg okej ut men sammandragningarna kom var 6:e minut. Sen tittade farbror doktorn på livmodertappen som underbart nog inte påverkats! Så efter inrådan om att VILA och bara stressa av fick vi åka hem. Men vi ska höra av oss idag om det fortsätter eller givetvis blir mer för då är det aktuellt med en inläggning på sjukhuset. Usch vad ja hoppas på att det går över... Har tyvärr redan idag haft ett gäng sammandragningar sen ja vakna. Enligt farbror doktorn gör man inte så mycket mer än vila på sjukhuset heller, man får bricanyldropp men de stoppar bara upp i ett par dagar. Den huvudsakliga medicinen är vila. Sen får man Betapred med i och för sig för att barnets lungor ska utvecklas snabbare om den lille kommer för tidigt.

Så nu ligger ja här i sängen å får inte röra mig. Jag är inte jätte orolig men det är klart att tankarna finns där emellanåt. Vi får nu avvakta och se vad som händer idag...

5 kommentarer:

Nattpyre/Lena Bergsten sa...

Du får försöka att göra/planera så lite som möjligt nu då vännen. Vill du ha hjälp med nåt så ringer du mig eller Johan!
Det är kanske inte roligt att bli inskriven på sjukhus men där KAN man ju faktiskt inte göra så mycket annat än att vila ;) Ibland är det svårt att låta bli allt som finns att göra om man är hemma..
Jag tänker på dig och Pyret!
Puss

emma sa...

Nu får minsann h*n se till att stanna kvar x antal veckor till i magen!!
Håller tummar!!

Ameyo sa...

Nä du ska inte oroa dig!
Minns du hur det var för mig med Elias?
Jag var ju tom fullt utplånad o öppen jättetidigt......inte kom han tidigt för det ;-P

Det är iof inga garantier att det inte skulle hända för dig men du fattar va;-P

Ta det lugnt bara:-D så länge tappen inte mjuknar o öppnar sig är det cool!
Alla jag känner har haft sådär (o verkligen INGA undantag), får lite svårt att förstå hetsen från doktorn.....

O vet du, magkänslan är den som säger dig sanningen....är du inte orolig tror jag inte ett spår att det är nån fara....iaf inte för oss som faktiskt har bra kontakt med våra kroppar (det måste bero på uppfostran eller nått....haha)


Nu e jag ju då lite alternativ o tror på min kropps förmåga o allt det där....låter kanske knäppt ;-P Men jag sväljer sällan ens vad läkare säger om det känns helt fel....

Vila du :-D Ta det lugnt o njuut av sparkarna:-D Jag vill oxå ha allt det där igen *suckar lite* :-D

Ameyo sa...

O du, jag säger det igen...när det är på riktigt, då kommer du veta det!
Jag lovar!
Det gör man !

Hanna sa...

..å du vet att vi finns här om det är något! <3