måndag 7 juni 2010

Underbart!

Nu så har jag varit hos farbror doktorn igen. Han kände på livmodertappen och ett ultraljud gjordes. Det såg bra ut!! Ingen påverkan vad han kunde se förutom att den är lite "tunnare" än normala fall. Men så kan det tydligen se ut på vissa och det behöver inte alls ha med sammandragningarna att göra. Så med andra ord kan det vara så att jag har mycket sammandragningar men att de i nuläget inte är farliga för mig. Om det drar igång regelbundet och tätt igen ska ja givetvis titta upp det igen. Blev sjukskriven i 3 veckor då jag ska vila när det kommer sammandragningar, efter detta har ja en ny läkartid för fortsatt bedömning. Jag kan vara uppe å röra på mig men ska framför allt vila och lära mig vad jag orkar på en dag eller inte.

Var inte så orolig innan idag men det är klart att detta besked kändes skönt att få! Nu vet jag att Pyret vill stanna därinne.

Inga kommentarer: