fredag 4 juni 2010

Vägen är krokig...


Hur ska ja förklara status idag då? Jo gårdagen förflöt med sammandragningar till å från hela dagen. Låg endast i min säng nerbäddad för att sedan förflytta mig till soffan på kvällen. Vid halv sju tiden bestämde vi oss för att det var bäst att ringa till förlossningen igen å rådgöra med någon. Det samtalet ledde till total förvirring för mig. Den jag pratade med gjorde bedömning att trots det fortsatt det sista dygnet så behövde jag inte komma in så länge det inte blir värre. Okej det är ju bra men sen började sjuksköterskan prata om att det bästa du kan göra är att börja röra lite på dig imorgon. En minut innan hade ja precis förklarat att så fort jag ställer mig upp så får ja sammandragningar... så då blev min fråga till henne om ja ändå skulle knalla runt och att det var okej att det var så? Nä om du får en sammandragning ska du vila tills den släpper. Ja men det blir ju så på en gång?! Samtalet fortlöpte å sen var hon helt plötsligt inne på tisdag å att det bästa ja kunde göra då var att leva så normalt som möjligt så att ja kunde gå till jobbet på onsdag. Dagen innan får ja rådet att ta en dag i taget å försök slappna av. Vila å ligg gärna helt still tills det blir en förbättring å dagen efter får ja till mig att upp å rör på dig? Jag försökte så milt ja kunde förklara för henne att dom sa olika till mig...

Detta samtal ledde till förvirring för mig å ja kände att ja inte riktigt visste vilket ben ja skulle stå på. Nu har ja bestämt mig att försöka gå nån medelväg. Jag ska idag ha som mål att sätta mig ute och inte ligga i min säng, sen får jag utvärdera detta ikväll. Just nu känns det lite bättre. Har kunnat sitta upp en stund utan att något händer... Jag hoppas så innerligt att detta blir bättre så att jag kan leva normalt igen! Tänk vad skönt det vore om jag kunde leva normalt på tisdag!!

Inga kommentarer: