tisdag 22 juni 2010

Till folktandvården

Japp idag hade ja tid dit kl 16:00 å ni alla som känner mig vet om att detta avskyr ja. Hur som tänkte ja min dumma lilla idiot att det kan väl inte bli så farligt att bara gå på en kontroll. Men ack så fel ja hade! Tandhygienisten from hell måste ja mött! Hon slet å drog så i mina stackars tänder så att ja fortfarande är öm. Sa att detta ser ju bra ut vi ska bara ta bort lite tandsten. Då trodde ja min jubel idiot att det kan väl inte göra så ont. Nja kanske beror på vem som gör det kan ja konstatera för hon körde så hela tandköttet började blöda på mig. Sen förstod hon inte varför?! Ja men ja e ju gravid för i helskotta å då är man mer blödningsbenägen, bland annat i tandköttet! Denna upplevelse lär tyvärr göra att nästa besök till tandläkaren åter kommer bli riktigt jobbigt... ja som var så stolt att jag vågat ta mig dit själv sista gångerna..

Över till lite positiva saker: Har fått underbar lunch av mamma å pappa på Voda idag, har köpt fint gardintyg till Pyrets rum, vi har precis planterat vårt första träd i trädgården, jag har fått mina Mary Kay produkter å sist men inte minst så har ja fått examensbeviset på att jag nu är psykiatrisjuksköterska!! Så nånstans får ja nog sammanfatta dagen som bra trots en hemsk tandhygienist!

2 kommentarer:

Lela sa...

jävla dumma käring!! Man blöder jättelätt i munnen när man är med barn! Fan ta na! Du är duktig bumby o se till så du får en annan nästa gång!lav jo

Hanna sa...

usch usch usch!! å grattis =)