måndag 21 juni 2010

Kronprinsessans bröllop!!

Denna helgen har varit kanon lugn. I fredags slutade de med att vi såg på film hela dagen. Var riktigt skönt att bara ligga å inte ens behöva vara trevlig mot nån mer än maken. Så typ 4 filmer å två av dem var helt okej. Kick-Ass å Daybreakers. I lördags var det ju kronprinsessans bröllop. Vi hade å tv hela dagen. Hade endast ett kort avbrott på kvällen då vi åkte till Thais House med Åsa å Brage å käkade lite mongolisk buffé. Jag tycker att bröllopet var kanon vackert!

Här hemma har det nästan blivit en grej att retas kring detta engagemang då många av våra vänner måste ondgöra sig över det. Jag vill INTE ha nån president utan vill ha kvar vår monarki. Jag tror personligen att en president kan göra mer skada än vad ett kungahus kan. Sen tycker jag att vi ska hålla kvar vid det historiska vi har. Diskussionen kring om vi ska betala för bröllopet eller inte tycker jag oxå har eskalerat. Det är klart att vi ska betala för detta, kronprinsessan har inte valt att vara kronprinsessa. Hon har inget val utan det är hennes uppdrag och så länge vi har monarki i Sverige är det inget att fundera på enligt mig. Bröllopet handlade inte om vi ska ha monarki eller republik utan om att vår kronprinsessa skulle få sin prins. Bättre att på sikt ha en omröstning av vad som ska gälla i Sverige då tycker ja, men man ska inte blanda ihop dessa saker. Vart jag står har nog redan framkommit men om svenska folket skulle rösta för något annat får ja rätta mig efter det.

Nog om detta, på söndagen var ja å Hanna å fikade på Rådhuset. Hann in en sväng på apoteket och HM oxå. Kvällen spenderades framför tv med maken å en bra film. Har haft en del känningar av sammandragningar igår kväll å nu på förmiddagen så vi får väl se hur mycket ja får uträttat idag. Kanske kan sy en lite på gardinerna i alla fall!

Inga kommentarer: