måndag 22 april 2013

Ljuset i tunneln?

Var hos läkaren idag. Fortsatt sjukskriven i 3 veckor med tanke på helgens kramper MEN man hittade nått med! Jo ser ni jag har en bakteriell vaginos som ska behandlas med antibiotika. Det kan påverka graviditeter negativt bland annat med för tidiga födslar. Tänk om detta kan göra att de lugnar sig sen? Då kanske kanske jag kan jobba 50%. Nu ska ja inte ropa hej än men tänk om. Var hur som skönt att komma därifrån med nått som går att behandla!! Hon kollade även på livmordertappen som är inom normal spannet. Har en på 31 mm och 30-50 mm är normalt. Så mensvärken jag känt är med andra ord ingen fara med än så länge i alla fall. Skönt! Nästa läkar tid om 3 veckor så får vi se vad som händer då. Får fortsätta träna lugnt och ta promenader men om jag får sammandragningar ska jag vila.

Träffade därefter min barnmorska och fick lyssna på hjärtljuden på den lille med :D Mys <3 Vi kommer att träffas lite tätare för att hålla koll. Känner mig mycket mer positiv till allt efter dessa besök idag!! Så nu bebis håller du dig där inne till vecka 36 minst!!

Inga kommentarer: