torsdag 11 april 2013

Min träning just nu

Ja hur har jag tränat hittills under graviditeten då? Jo de första veckorna var tuffa med tanke på illamåendet men jag körde styrketräning 3 ggr per vecka och utöver det yoga och promenader. Det ser ungefär lika ut nu. Jag har fått jobba med att inte dra på för hårt utan lätta på vikterna och köra fler reps. Jag saknar mina intervaller då dessa byts ut mot promenader. Men ja vet att snart är jag där igen. Träningen har inte lett till sammandragningar ännu vilket är tur. Så länge jag tränar lugnt funkar detta bra och jag mår ju bra av det. Så så länge jag inte får några andra direktiv kör jag på i lugnt tempo och lyssnar på vad kroppen säger till mig.

I övrigt har jag kickat igång mamma boot camp i Skövde nu!! Så kul det är att få se till att mammorna svettas :) Detta funkar ypperligt för mig att sysselsätta mig med nu. Inte stressigt eller jobbigt för mig! Mammorna får jobba desto mer :)

Inga kommentarer: