måndag 15 april 2013

Ringa är ju kul?! Eller?!

Nja inte när ett av samtalen ska gå till försäkringskassan. Jag gillar inte att behöva stå i kö i 30 min för att sen få höra att de inte kan svara på min fråga. Sedan bli vidarekopplad och stå ytterligare i kö?! Ärligt talat jag blir tokig!! Ingen idé att gnälla bara göra.

Känslan av att "svika" jobbet börjar lugna sig och jag känner stor skillnad i hur jag mår både fysiskt och psykiskt. Jag har accepterat läget och jobbet känns inte alls lika viktigt utan det viktigaste är bebisen i magen. Precis som de ska vara! Jag tänker inte fundera för mycket denna veckan på om ja ska testa att jobba 50 % eller inte utan nu ska jag bara njuta av att vila och inte ha sammandragningar. Har haft några få sammandragningar sedan jag sluta jobba men de går inte att jämföra med innan! Skönt!

Nu ska Mila till dagis och jag ska ringa dagens samtal och sen blir de en timmes yoga. I eftermiddag ska ultraljudet äntligen bli av!! Gick in i vecka 19 idag :D snart halvlek gjord!

Inga kommentarer: