fredag 13 april 2012

Axlar



Ja det är helt klart min svagaste muskelgrupp. Uscha så svag jag är!! Men då får jag helt enkelt satsa på att bli starkare i dom! Jag har även upptäckt att jag är sne i kroppen med. Ena axel är högre än den andre. Ska kika upp så att detta inte skapar problem för mig. Kanske behov av en naprapat eller sjukgymnast? Nån som kan nått om sånt? Jag har i alla fall kört axel pass imorses. Cirkel upplägg som alla andra pass är just nu med. Sjukt jobbigt men skoj! Och jag ska absolut bli starkare i mina axlar!! Bara att jobba på med detta =D

Idag ska jag och Mila ta och packa in oss i bilen och bege oss till Lela med barnen!! Skoj värre då det alltid blir för länge innan vi ses. Helgen är bokad med lite smått och gott men med en hel del ledigt och slapp med. Skönt!

2 kommentarer:

Nattpyre/Lena Bergsten sa...

Jag har ju fått en skolios så jag vet vad det skulle kunna vara.

1. Du kan ha ett roterat bäcken. Det syns hela vägen upp till axlarna. Detta kan en sjukgymnast hjälpa dig med. Gå till en sjukgymnast och inget annat oavsett vilken av orskerna det är som gör att du är sned.
2. Du kan ha framåtroterad axel/axlar.
3. Låsning i en led i ryggen.
4. Har du ont någonstans i ryggen skulle det kunna vara en smärtskolios. Dvs att du belastar snett för att om du belastar rakt gör det ont (av andra orsaker).
5. Benlängdsskillnad. Finns funktionell och strukturell. Du skulle kunna ha en funktionell , alltså tillfällig, benlängdsskillnad pga förkortade muskler, snedbelastning osv..
6. Snedbelastning.
7. Stress - spända muskler och uppdragna axlar.

Du får gärna ringa mig. Jag skulle kunna titta lite på dig också. :) Jag tror att du är snedbelastad! Det är nog lätt hänt när man har småbarn som man bär på att man gärna bär lite mer på ena sidan osv.. då kan axeln dra upp sig lite.
Inget du ska oroa dig över. Jag har diffat 10 cm i axelhöjd när jag har dåliga tider. Men min sjukgymnast säger att jag inte ska bry mig för mycket. :) Det är INTE farligt!

Sjöstrand sa...

Okej! Tack för svaret! Ja ska ringa till dig vännen så kan du kika först :) Plus att då måste vi ses med!! <3