torsdag 5 april 2012

Påskledighet plus en dag

Japp idag blidde det Vab med lillan. Herr feber har tagit och hälsat på. Kan ju knappt klaga egentligen för nu blir de inget jobb förrän på tisdag nästa vecka. Denna dag får spenderas med att kurera lillan och så ska jag baka en del hälsofika och bröd till mig inför påsken. Målet med kosten blir att hålla mig till mina 3 st fria mål. Inga utsvävningar här inte! Jag tycker trots allt detta med kosten verkligen har fallit på plats. Jag är inte sugen på onyttigheter. Jag har mina godsaker jag får äta. Försöker alltid tänka på allt gott jag faktiskt får äta och låter bli att tänka på det jag inte får äta. Eller ja får och får, jag får men vill inte! Har sett mig omkring och insett att många andra verkar ha stora problem med balansen i detta. Sen har en tanke på att tävla i fitness någon gång i livet börjat etsa sig fast i huvudet och då blir det ännu striktare men jag tror verkligen jag skulle tycka det var kul att testa! =D En sak till som kretsat i mitt huvud sista dagarna är hur laddat mat är. Om jag säger nej tack mår andra dåligt över det ibland MEN jag måste ju få lov att göra det som är bäst för mig?! Eller? Jag vill äta onyttiga saker ibland med och gör det MEN inte varje dag eller ens varje vecka. Jag vill inte sitta med dåligt samvete av att jag äter något gott utan när jag gör det ska det vara mitt egna val och jag ska njuta av det valet. Att andra gör på sitt sätt stör inte mig så jag hoppas att andra kan respektera mina val. Broccoli så gott!!



Nytt träningsupplägg drar igång på måndag! Yey så skoj! Nu blir det 6 dagar i veckan med träning. Gött!! Varje gång jag ska få nytt pass av Olga är jag på hel spänn med vad hon nu hittat på =D kommer att fortsätta med pt online fortsättning typ 2 ett bra tag nu för jag vill få inspirationen och motivationen av forumet mammafitness samt träningsuppläggen av Olga. Denna pt online form innebär träningsupplägg var fjärde vecka och feedback 1 ggr/vecka. Sen får man vara kvar på forumet med och allt detta för ynka 300 kr per månad. Värt varenda krona! Extra mycket nu när jag står utan gym!

Denna vecka är det bara ett styrkepass, 1 h powerwalk och intervaller kvar nu. I morses var det yoga och när lillan vilar sen ska intervallerna brännas av. I love it!!

Inga kommentarer: